Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 10 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Lidové obyčeje a jejich využití v hudebních činnostech v mateřské škole
Stejskalová, Kateřina ; Hurníková, Kateřina (vedoucí práce) ; Kodejška, Miloš (oponent)
Diplomová práce se zabývá možnostmi využití lidových obyčejů v hudebních činnostech v mateřské škole a jejich vlivem na rozvoj hudebních schopností. Přináší přehled lidových svátků v průběhu roku. Práce prozkoumává využití lidových zvyků v hudebních činnostech v mateřské škole a na základě tohoto průzkumu jsou vytvořeny náměty řešení jak uplatnit lidové zvyky v hudebních činnostech.
"Zahrada". Výtvarná řada ve výtvarné výchově na 1. stupni ZŠ.
KRONEISLOVÁ, Anna
Tato diplomová práce se zabývá vytvořením výtvarné řady pro žáky 1. stupně ZŠ na téma zahrady. Práce je rozdělena na dvě hlavní části, teoretickou a projektovou. V teoretické části se nejprve věnuje zahradě v kontextu historie zahradního umění a námětu zahrady v žánrové a intermediální tvorbě. Následující část se věnuje propojení tématu zahrady s kurikulárními dokumenty a zahradě jako motivu a médiu pro výtvarné vyučování na 1. stupni ZŠ. Další kapitola se věnuje metodě projektového vyučování a využití výtvarných řad ve výuce výtvarné výchovy. V projektové části se pak tato práce věnuje vytvoření tematické řady "Zahrada vypráví", která obsahuje popis přípravy a realizace pěti lekcí vytvořených na téma zahrady. Cílem této řady je přiblížit dětem prostředí zahrady pomocí výtvarných aktivit.
Náměty na emailem malovaném českém a středoevropském skle. Období druhé poloviny 16. století až počátku 18. století
Černovská, Jana ; Nespěšná Hamsíková, Magdaléna (vedoucí práce) ; Schöttner, Jan (oponent)
Cílem bakalářské práce je zmapovat širokou škálu námětů na emailem malovaném skle v českém a středoevropském prostředí od druhé poloviny 16. století do počátku 18. století, a to zejména na velkých válcových číších, tzv. humpenech. Na konkrétních příkladech z významných českých i světových sbírek jsou charakterizovány jednotlivé náměty či jejich skupiny, od předmětů určených pro nejvyšší reprezentaci až po běžnější výrobky měšťanského prostředí. Práce se také pokouší vysledovat funkci nádob v souvislosti s užívanými náměty. Pozornost je zároveň věnována ornamentálním motivům na malovaném skle, prováděným často rytinou diamantovým hrotem. Jako inspirační zdroj sloužily malířům a rytcům dobové i starší grafické listy, proto se práce věnuje také těmto předlohám, které jsou komparovány s konkrétními náměty na skle.
Židovská figurální ikonografie v českých zemích
Janáčová, Eva ; Konečný, Lubomír (vedoucí práce) ; Prahl, Roman (oponent) ; Pařík, Arno (oponent)
Hlavním cílem této dizertační práce je zmapovat židovskou figurální ikonografii v českých zemích a to převážně v poemancipačním období, tedy od konce 18. až do 20. století. Hlavní badatelský důraz je přitom položen na zobrazení soudobých židovských postav v české vizuální kultuře. Ikonograficky jsou tematizovány postavy jak nábožensky založených, tak postupně se sekularizujících Židů. V případě religiózně vlažných či dokonce sekulárních židovských postav je přitom sledováno, jakými ikonografickými prvky se odlišují od majoritní společnosti. V úvodu práce jsou analyzovány nejdůležitější aspekty rozvoje židovské ikonografie. Mezi ně především patří liberální interpretace starozákonního zákazu figurálního zobrazování, židovská emancipace spolu s postupnou asimilací a touha Židů po vlastní vizuální reprezentaci, která pravděpodobně sehrála nejdůležitější roli při rozvoji židovské ikonografie. Vedle středověkých a novověkých židovských figurálních zpodobení je zvláštní pozornost věnována znázornění pražských Židů a námětům objevujících se v hebrejských rukopisech a tiscích, ve kterých překvapivě nacházíme daleko menší počet dehonestujících židovských znamení. Dále je představena portrétní galerie českých Židů, která zahrnuje jak portréty rabínů, učenců a významných představitelů židovských obcí, tak...
SOU lesnické Písky (Prezentační videopořad)
Hlavsa, Rostislav ; Jiroušková, Ivana (vedoucí práce) ; Tůma, Jan (oponent)
V této bakalářské práci jsem zpracoval videopořad, který představuje SOU lesnické Písky, jeho vybavenost včetně domova mládeže. Videopořad obsahuje také teoretickou přípravu studentů, odborný výcvik, volnočasové aktivity a další akce pořádané školou. Praktická část je zaměřena na natočení a sestřih videopořadu, jeho okomentování a podbarvení hudbou. Teoretická část zahrnuje přednosti videotechniky pro zpracování zadaného tématu, porovnání a zhodnocení ostatních prezentačních technik. Možnosti uplatnění videopořadu v praxi a zpracování námětu, obsahového a technického scénáře. Bakalářskou práci jsem doplnil PowerPointovou prezentací fotodokumentace ze současnosti, ale i z historie učiliště.
Lidové obyčeje a jejich využití v hudebních činnostech v mateřské škole
Stejskalová, Kateřina ; Hurníková, Kateřina (vedoucí práce) ; Kodejška, Miloš (oponent)
Diplomová práce se zabývá možnostmi využití lidových obyčejů v hudebních činnostech v mateřské škole a jejich vlivem na rozvoj hudebních schopností. Přináší přehled lidových svátků v průběhu roku. Práce prozkoumává využití lidových zvyků v hudebních činnostech v mateřské škole a na základě tohoto průzkumu jsou vytvořeny náměty řešení jak uplatnit lidové zvyky v hudebních činnostech.
Aspekty výtvarného projevu
VOHRADSKÁ, Zuzana
Teoretická část mé bakalářské práce se zabývá aspekty výtvarného projevu. Tyto aspekty jsou rozděleny do pěti kategorií: techniky, historie, estetiky, psychologie a pedagogiky. Technický aspekt zahrnuje základní techniky kresby, malby a grafiky. Historický aspekt pojednává o proměnách umění v dějinách. Popisuje také podstatu výtvarného projevu jednotlivých uměleckých stylů. Estetický aspekt pracuje s předními pojmy estetiky, tj. krása a ošklivost či umění a kýč. Psychologický aspekt se zabývá psychologickým pohledem na vkus. Zahrnuje také psychologii umění a arteterapii. Pedagogický aspekt se zabývá popisem pojmů jako vývoj dětské kresby, výtvarná výchova, motivace, námět, výtvarný proces, osobnost výtvarného pedagoga. Praktická část práce popisuje jednotlivé činnosti výtvarného projektu. Záznamy výtvarných činností obsahují vzdělávací a výchovný cíl, úkol, výtvarně technické informace, výtvarné potřeby, motivaci, závěrečné hodnocení a reflexi. Cílem práce je specializace pedagoga volného času pro výtvarnou oblast a aplikace jednotlivých aspektů do kontextu výtvarné výchovy.
Stín a stínohra - výtvarná řada ve výtvarné výchově na základní umělecké škole.
TICHÁČKOVÁ, Barbora
Diplomová práce je věnována teoretickému uvedení stínu jako svébytného námětu a výrazového elementu v dějinách výtvarné kultury s přesahem do dramatického umění, filmu a fotografie a také specifikaci stínohry jako expresivního média. Práce se rovněž zabývá popisem stínu z hlediska optiky a vizuální percepce, odpovídá na otázku, co je to stín. V diplomové práci není opomenuta analýza tradiční i moderní symboliky vztahující se k fenoménu stínu. Nemalá část práce je věnována didaktické analýze tématu a stručné charakteristice výtvarně - projektových metod a výtvarných řad ve VV s ohledem na praktické vyústění práce. Součástí diplomové práce byla příprava, realizace a dokumentace vlastní výtvarné řady (souboru výtvarných lekcí) na téma "Stín a stínohra" na druhém stupni základní školy.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.